2008-11-08

Teliospor


AHHH. Jag pluggar så mycket. Jag pluggar så SJUKT mycket. Det är Ylva och Sofia och Systematikkursen som driver mig till det. Igår kom jag hem vid halv tolv på kvällen och blev alldeles förfärad, för jag fick för mig att jag missat min sovcykel och inte skulle kunna varva ner. Men jag däckade direkt. Och idag hade vi lab till 16.30. Lördagslab och söndagstenta. Mööh. Men det är så schysst att ha bra pluggkamrater, det underlättar extremt mycket och gör att jag inte lider alls. Allting bara ordnar upp sig av sig själv i huvudet när man har bra människor att resonera med. Man märker att det är bra pluggmänniskor man har när trötthetsindikatorn är extremt fnissande. Då kan man lika bra packa ihop och dra hem men det är så trevligt att skratta när man är trött istället för att bara sitta och gäspa och deppa över att man inte lärt sig nåt. Vi skrattade väldigt mycket åt att sporsamlingarna i ett stadium i en rostsvamps livscykel hette Telia (precis som telefonbolaget, HAHA). Då var vi trötta. Teet, mackorna och chokladbollarna slut. Vetenskapliga namn flimrade framför ögonen. Jag drömmer drömmar om hur jag slår upp namn efter namn i en jättestor uppslagsbok, det är inga mardrömmar, de är bara ganska enformiga och konstiga. Jag ser fram emot att skriva tentan imorgon så jag kan plugga normalt igen.
Mot en lite lugnare vecka.