2008-10-21

hedserien


Det har varit deppigt ett tag nu.
Vädret blir november, jag har tenta på tenta, dränks i pluggande, namn på mossor, blombeståndsdelar och mikrofauna. Men det är självvalt och på ett sätt gillar jag det ju också. Jag vill lära mig såna här saker.
Idag var vi ute i Sandsjö backa och kollade på landskapstyper och jordprofiler. Borrade torv i en mosse. Och btw: en kille var klädd i vita seglarskor (!) och burberry-rutiga byxor. Han har haft samma outfit på alla exkursioner så jag antar att det är hans uppfattning om utekläder. I fart in your general direction you lousy so-called-biologist! Vädret var alltså SPÖREGN och vi ska ut i skogen och borra TORV och torv finns på MOSSAR vilket är lika med KÄRR vilket är lika med BLÖTT och dessutom har det redan regnat i en vecka och skogen är sumpig, vita skinnskor är big no-no såvida ens hjärna inte är av trä eller nåt. Jag vet inte var den här killens förnuft är och jag fattar absolut inte varför han envisas med att bli biolog när han uppenbarligen inte alls vill inse att han måste klä sig i Haglöfs om han ska lyckas. Handels klädkod funkar bara i stan! Han kan väl åtminstone investera i ett par gummistövlar?
Nåja. Han lär sig kanske den hårda skolan. Har ju inte funkat för honom hittills men torvmossen kanske gjorde susen. Det får jag veta imorgon!
Höres.

4 Comments:

At 22 oktober, 2008 13:30, Blogger Pseudonaja said...

Jag vet en auktoritet på grod- och krälsdjursområdet som alltid kom klädd i kavaj och lågskor på exkursionerna. Idag undervisar han på universitetet i Århus, så det finns hopp för din klasskamrat.

 
At 27 oktober, 2008 16:39, Blogger Anna-Karin said...

ja säkert, men vägen dit kommer bli blöt och kall.

 
At 28 oktober, 2008 11:38, Blogger ina said...

Hur har det gått? Någon förändring i hanses garderob månntro?

 
At 28 oktober, 2008 15:39, Blogger Anna-Karin said...

mja, på exkursionen dagen efter hade han faktiskt med sig ett par gummistövlar. men de åkte inte på förrän det var absolut nödvändigt. jag tror han är lite mer fåfäng än biolog-genomsnittet bara.

 

Skicka en kommentar

<< Home