2008-10-28

25 och fegare än nånsin


Det är kolmörkt ute. Jag ska snart cykla iväg till Mina och bokcirkeln. På vägen ska jag hämta min Adlibris-beställning på Tempo. Jag funderar på att åka på marinbiologikurs med fältbiologerna i november och strunta i sittningen som jag haft sån ångest för. Jag måste bli modigare. Jag måste börja göra saker som jag tycker verkar roligt men som min egna feghet sätter stopp för. Jag behöver inte göra saker bara för att alla andra gör dem. Jag kan göra saker som ingen annan jag känner gör. Det spelar ingen roll om jag är utanför ibland. Jag måste börja inse det. Om jag gör det, åker till Tjärnö och lär mig om havet, köper ett headset så jag kan ringa Ina på Skype ibland, ser till att träna regelbundet, och ser till att träffa folk jag verkligen gillar, då ska jag nog ta mig ur det här.

Djupa andetag. Allt blir bättre.

4 Comments:

At 29 oktober, 2008 21:31, Blogger ina said...

Ja, herregud, ringer du nån gång snart, eller?

 
At 01 november, 2008 00:29, Anonymous Anonym said...

»I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.«

You can do it!

 
At 01 november, 2008 18:33, Blogger Anna-Karin said...

i'm on my way!
har köpt headset. anmält mig till marinbiologikurs med massa nördar jag inte känner.

 
At 08 november, 2008 16:03, Anonymous Anonym said...

Det är rätt!

 

Skicka en kommentar

<< Home