2008-09-02

skog och kaffe - life worth living


Här är jag i mitt rätta element. Skog, kaffe, GoreTex-byxor, kan det bli bättre?
Igår började skolan igen. Jag kände mig ganska väl förberedd. Hade till och med läst några kapitel i förväg och köpt ett nytt suddgummi. Ska försöka skjuta undan alla tankar på att jag "egentligen" är chalmerist och koncentrera mig på att cykla till Zoologen istället. Huset med beigegula korridorer och toaletter som luktar sjukhus. Jag går inte på Chalmers, har aldrig gjort, men jag trivs ju så bra där... Vill så förbannat. Skulle kunna gå Maskinteknik bara för att få insupa atmosfären. Men orka börja om, lära sig nytt termins- och poängsystem och ha nollning med folk som nästan är födda på 90-talet? Neee. Lockar inte. Jag stannar med mina miljövänner. Vi är förresten inte så många kvar nu, en del har hoppat av. Men vi som är kvar, vi har startat kaffekassa och fredagsfika. Snart ska vi börja klaga över vår vikt och skvallra om biologerna i ettan. Som på en RIKTIG arbetsplats.

3 Comments:

At 06 september, 2008 11:02, Blogger Pseudonaja said...

Så där såg ju kaffemuggarna för utflyktsbruk ut på 70-talet. Har den övervintrat sedan dess eller är den nytillverkad. (retro)

Finns herrar Andrén och Nilson kvar på Zoologen?

 
At 07 september, 2008 19:42, Blogger Anna-Karin said...

ja det är äkta 70-tal faktiskt! de är de överlägset bästa muggarna, de tråkiga vikkopparna och plastkåsorna i skogsgrönt kan slänga sig i väggen.

oj, har ingen koll på personalen men om de är professorer sitter de väl där de alltid har suttit?

 
At 09 september, 2008 12:23, Blogger Pseudonaja said...

De föreläste om grod- och kräldjur. Deras specialområde är huggormar. Antagligen är de de mest kända svenskarna inom reptilforskningen. Syns inte sällan på TV.
Numera så är de lite av frilansare fast Göran Nilson har nog något kontor på Naturhistoriska och Claes Andrén har uppdrag på Universeum och Nordens Ark, men som professorer så är de väl till viss del knutna till GU, som du skriver.

 

Skicka en kommentar

<< Home