2008-11-03

grovsopa!


Igår skulle vi lämna en kartong och hämta nya kompostpåsar i grovsoprummet. Då hade nån jävla idiot kastat in hela sitt bohag där, allt från kökssoffor till lådor med kläder till resväskor till kontorsstolar. Ovanpå pallen med kompostpåsar låg det typ fjorton hyllplan, ett soffbord, tre resväskor och en halv blomkruka. Man kunde knappt ens gå in. Vad är det för jävla människor som bor här, jag fattar inte? Varför gör man så? Om man har så sjukt mycket grejer man behöver bli av med skaffar man väl en container eller hyr en lastbil och kör bort det? Sånt här får mig nästan att tappa tron på mänskligheten. DET ÄR SÅNT HÄR SOM BIDRAR TILL VÅR UNDERGÅNG fattar ni inte det?
Nej jag överdriver inte! Den här ego-attityden. Maximera sin egen nytta. Låta andra ta hand om all skit. För det är faktiskt inte så att grovsoprummet äter upp det som ställs in där. NÄÄÄ. Det kommer sopgubbar från Renova och tömmer det i olika omgångar och kör avfallet till sopstationen. De kommer nog inte bli så glada när de får se det här. Kanske klagar de hos hyresvärden, kanske hyresvärden måste ta bort grovsoprummet om fler såna här saker händer? Till det sämre för alla oss andra. Tragedy of the commons, all over again.

2 Comments:

At 04 november, 2008 21:06, Anonymous Anonym said...

Men gud vilka jävla rötägg, hur får man vara så dum i huvudet? Bisarrt fynd i kartongcontainern häromdagen - en påse med ungefär 60 paket pulversoppa med kycklingsmak, oöppnade, samt en lampskärm. Men det toppar ju knappast ett helt bohag.

 
At 05 november, 2008 22:40, Blogger Anna-Karin said...

haha jag tänker på när jag hittade 10 ex av en Lasse Berghagen-diktsamling på en bokbytardag. Nån som köpt upp sig och insett "men vafan? det här är ju skit. jag hatar ju lasse berghagen/kycklingsoppa!" och sen to hell with it!

 

Skicka en kommentar

<< Home