2008-08-13

operation blandband

Jag har blivit opererad. De har skurit i mitt ben och sytt i mig och jag gillar inte alls tanken. I förrgår var jag lite hög på smärtstillande. När jag vaknat, börjat tänka klara tankar och kunde åka hem satt jag mest framför tv:n med mitt bandagerade ben och tittade på ”Ellen” och asgarvade. Tror knappast det skulle hänt om jag inte varit under substanspåverkan. Det var så konstigt att bli nersövd, jag har aldrig varit med om det förut. Känslan innan att veta att snart kommer man somna och när man vaknar har flera timmar gått och de har skurit i en, stoppat ner slangar i ens hals och satt elektroder på ens bröstkorg, det var konstigt. När jag vaknade hade jag ont i ljumsken och en konstig smak i munnen. Fick reda på att allt hade gått bra och min puls var 48. Blev sjukt nöjd, somnade om.

Idag har jag ätit värktabletter och det är nästan som vanligt. Fast bandagen ser äckliga ut och jag har blå strimmor på benen. Det är lite jobbigt att gå ut så jag har mycket fritid. Vill nån ha ett blandband kanske? Skriv i så fall: annankarin@spray.se

5 Comments:

At 13 augusti, 2008 22:03, Blogger Pseudonaja said...

Vad är det på blandbandet, tro? Får man önska själv?

Var det en knäoperation kanske?

 
At 14 augusti, 2008 00:01, Blogger ina said...

Jag vill! Jag vill! Fast jag är ju sämst på att ge tillbaka så du kanske borde ta nån annan ..

 
At 14 augusti, 2008 15:09, Blogger Anna-Karin said...

pseudonaja:
önska kan man alltid göra men det är inte säkert det kommer med för det!
det blir lite allt möjligt, men ingen reaggae och ingen jazz. och ingen death metal.
och nej operationen var inte i knät, de snörpte av vener i mitt ben. en åderbråcksoperation! vid 25 års ålder, halleluja.

ina: men har du nån kassettbandspelare?

 
At 17 augusti, 2008 11:56, Blogger GenerationY said...

Hej. Bara för att du erbjuder - så vill jag gärna ha ett blandband. Det var så oerhört länge sen ett blandband gjordes och ficks i den här lyan.
Hoppas benet fixar sig snart. Rastlöshet är tråkigt.
Men hur får man åderbråck egentligen? Vad ÄR det liksom?

 
At 17 augusti, 2008 21:02, Blogger Anna-Karin said...

c:
om man får det när man är 25 beror det på nåt genetiskt som gör att ens venklaffar i de ytliga venerna är defekta och inte hindrar blodet att rinna tillbaka ner i benen. då får man väldigt mycket blod i benen och venerna längre ner blir uttänjda och kan synas som små korvar utanpå huden, framför allt i knävecket. och så kan det göra ont. det gjorde det på mig så därför blev jag opererad.
maila din adress så får du band på posten!

 

Skicka en kommentar

<< Home