2008-07-20

sommar 2008



























Sommarbilder från Göteborg, Björkshult i Småland, Halmstad och Steninge. Jag har hälsat på släktingar och avundats glasverandor med pelargoner, trähus och växthus med diverse svårodlade grönsaker. Eftersom jag inte kan få nåt av detta vill jag ha en balkong så det värker i hjärtat.
När vi kom hem i torsdags hade någon försökt stjäla bromsarna på min cykel och pajat lampan på navdynamon. Det var ganska ledsamt, jag måste låsa in den i källarförrådet nu eftersom den uppenbarligen har stöldbegärliga reservdelar. Det känns omständligt och jävligt tråkigt. Det har varit en inbrotts- och vandaliseringsvåg i vårt område den senaste tiden, jag hoppas det lugnar ner sig snart annars vill jag nog inte bo här mer. Lyckas vi få nått med balkong så drar vi, men det lär ju dröja.

2 Comments:

At 21 juli, 2008 11:59, Blogger  Emma said...

I Högsbohöjd finns många balkonger, och särskilt jättesvårt att få lägenhet är det inte heller. Bara man håller sig till gårdarna så funkar det alldeles utmärkt. Bara ett tips... Blir väldigt backigt när man cyklar iofs.

 
At 14 augusti, 2008 15:12, Blogger Anna-Karin said...

ooh här var det en kommentar jag missat!

högsbohöjd ja.. funderar på om man ska välja bostadsområde på boplats efter balkongtätheten?

 

Skicka en kommentar

<< Home