2006-07-22

eiffel

jag har kommit hem från jobbet, duschat och tagit ur linserna. mina ögon är röda, mina ben svullna och jag har gått omkring med konstant magknip sen i tisdags då jag började äta de där järntabletterna jag fick efter blodgivningen för att kompensera min hemoglobinförlust.
summa: jag är tjurig.
jag var tvungen att åka till centralen och köpa ett nytt busskort. jag hatar att åka in till centrum efter jobbet när man somnat på bussen och egentligen bara vill hem. det är varmt och skräpigt och överallt är det människor i vägen. på pullman's satt det en massa tjocka skalliga killar i fotbollströjor och drack öl och brölade "hata göteborg".
jag tror de var från skåne.
människor alltså, fy fan.
och när jag skulle åka från centralen stod det en kille bredvid mig och drack öl som han hällt i en petflaska. han var kanske 30. det såg otroligt sunkigt ut, jag blev irriterad. om man nu nödvändigtvis ska dricka öl klockan tre en lördageftermiddag kan man väl åtminstone stå för det fullt ut.
nu ska jag inte gå ut mer idag, jag hatar bara mänskligheten på grund av mitt magont.
jag ska stanna inne och räkna matte och äta yoghurt.
tänka lite på paris.