2006-05-13

mitt hem och min balkonglåda.

vi har haft inflyttningsfika. nu har alla dragit till en grillfest utom jag för jag ska jobba klockan fem imorgon bitti och jag är så trött så trött att jag skulle kunna somna på stället.
idag var det en intervju med linda skugge i gp. hon hemsöker mig kvart över två på natten genom att dimpa ner på hallgolvet. KVART ÖVER TVÅ. inte ens JAG har gått upp då. vad har vi för tidningsbud?

vi fick tre inflyttningspresenter. en pyttesöt höganässkål av nina och en tulpan av fredric och en gerbera av carl. de var fina. det är faktiskt fint att ha blommor hemma. jag har börjat gilla blommor. jag köpte en balkonglåda igår. jag planterade två jordgubbsplantor, en kruka timjan och persiljefrön i den. jag vet inte om det funkar, jag nästan aldrig planterat något förut i mitt liv. sedan tog jag en annan kruka och planterade tomatfrön i. jag gjorde som det stod på förpackningen men sen när jag googlade "tomatodling" blev jag jättedeppad för det verkade helt kört att nåt ens skulle synas ovanför jordytan. det finns få saker som är så elitistiska och oförstående som trädgårdstips. "Odla från frö? JA DÅ GÄLLER DET ATT VARA UTE I TID! Bästa tiden är februari, annars är det närapå hopplöst." Amen fuckyou jag planterar mina tomatfrön nu och dom kommer bli skitbra och vi kommer äta tomatsoppa varje dag HAHA.
äh. jag provar lite bara. men persilja borde inte vara så svårt. och jordgubbarna är mest på skoj.
nu ska jag sova.
godnatt.

2 Comments:

At 14 maj, 2006 22:51, Blogger  Emma said...

När jag delade ut tidningar (visserligen i Väsby, men ändå) var vi ute från två till sex för att hinna med alla. Jag trodde nog att de var mindre tidiga i Gbg, men tji fick jag.

 
At 15 maj, 2006 15:56, Anonymous Anonym said...

hmm jo det är väl att de har mycket på helgerna.. jag har också delat ut tidningar men då var det snarare mindre på helgen, och vi behövde inte vara klara förrän 7. ofta räckte det med 3 timmar för att få ut allt också. här i götet verkar tidningsbuden ha helt orimliga rundor, åtminstone vad jag har läst.

 

Skicka en kommentar

<< Home