2009-10-07

rapport

jag tror det går ganska bra den här terminen, jag håller ihop på nåt sätt, håller allt på avstånd, engagerar mig inte riktigt. andreas tycker nog att jag varit lugn. på utsidan åtminstone. jag jobbar varannan helg nu, klagar inte fast jag inte har en fri helg förrän vet inte när, sen ska jag gå en kurs där jag inte kommer känna nån, en fördjupningskurs, det kommer nog gå bra, men ta vattenprover i november, hujedamig.

men varje morgon ska man ta sig upp i mörkret, äta frukost, cykla till skolan i ett väder som kan bli hur som helst. tyngre och tyngre blir det. det jag verkligen såg fram emot varje dag var kaffe i skolan vid kl 10 men nu har magkatarren tagit det nöjet ifrån mig. jag dricker mitt svartvinbärste och tjurar.

fast en sak som är underbart med oktober: billiga grönsaker i affären! svensk brysselkål och broccoli! rödbetor och blomkål! fantastiskt är det. vi har förresten börjat självscanna. och ja, själen tog ica. jag är kluven, hatar och gillar det på samma gång. det är ju bra att man slipper köa, men istället blir jag så disträ av hela sköta-själv-grejen att jag glömmer hälften av det jag skulle köpa, trots att jag har en lista.
förresten har vi köpt en termometer som funkar! den visar konstant 10 grader under den vi hade innan. jag tror jag haft på mig alldeles för lite kläder i 1,5 år nu.