2009-08-05

mendu


jag har fångat tre bananflugor i min fälla. vinäger och diskmedel. innan min promenad bort till hydro var där bara en. åt nyss världens största glass och nu känner jag mig en smula miserabel. tänkte hyra film där borta men det kostade 55 kr, alldeles för dyrt. förstår nu varför jag såg så mycket film när jag bodde ensam. vad gör man annars på kvällarna? tv suger ju.

andreas är och träffar carl och hann inte prata med mig. jag lät sårad i telefonen och ångrar mig. varför ska jag hålla på sådär för? det gynnar ingen. det ger både honom och mig dåligt samvete. sårade anna-karin låter som om hon ska begå livet av sig när hon lagt på luren. men låt dig icke luras! istället gick jag nämligen och köpte en enorm glass som jag glufsade i mig på 5 minuter. den tog slut precis på tröskeln till lägenheten. tröstätande? vetinte. har tråkigt bara. tidigare idag var jag rastlös. kom på massa saker jag ville prata med andreas om, började skriva listor, började STÄDA. rensa avlopp och torka kakel. sen tröttnade jag. jag orkar inte vara en sån där som gör allt på samma gång, det gör mig deprimerad och trött.

jag tror jag skulle behöva träffa lite folk egentligen men jag har ingen att ringa. sorgligt det där, men det har jag inte. vissa är bortresta, andra är hemma men för långt bort. det får bli imorgon.

3 Comments:

At 06 augusti, 2009 09:39, Anonymous linda j said...

du får ringa mig om du känner dig ensammen!

 
At 07 augusti, 2009 08:42, Anonymous Per said...

Mig med! Vi kan prata om hur man bäst frostar kakor, senaste intervjun med Vark Vikernes, vad Octopus floods Santa Monica Pier Aquarium i Antarktis innebär för det marina livet, bra band som Desaparecidos, judiska terrorgrupper som Irgun Zvai Leumi, mina bästa rackartyg jag lärt mig i Carls hysbok. Oändliga möjligheter!

 
At 07 augusti, 2009 10:28, Blogger Anna-Karin said...

per, det låter fantastiskt!
kom ihåg det där så tar vi upp det på din förestående middag.

 

Skicka en kommentar

<< Home