2009-09-12

hösten här och där


jag är hemma hos mina föräldrar och tänker på livet.

var inne i stan förut och jag kom på hur mycket jag gillar uppsala på hösten. saknar det jättemycket! det är verkligen en helt annan grej än västkusten. här är det liksom FINT väder, varmt ljus, träd med gula löv osv.
i göteborg regnar det två månader i sträck, löven blåser ner och blir till brun sörja på trottaren. man bor i sitt regnställ. men på våren är det gött att bo i göteborg, för här är det en så utdragen historia.
snön smälter, man tänker "äntligen!" men så kommer den tillbaka, smälter bort igen, kommer tillbaka, och så håller det på tills i början av maj ungefär. tröttsamt.
i göteborg vet man precis hur det ska blir. det snöar i februari, töar i mars, sen regnar det i två månader och sen är det sommar fullt ut. mycket mer förutsägbart!
jag får bli en årstidspendlare.