2009-10-01

aling-sås



var i alingsås idag med två kursare. de är två väldigt stadshippa lattetjejer som tyckte det var så fantastiskt att vara ute i "naturen" när vi gick i nolhagaparken, som ligger i direkt anslutning till alingsås centrum (motsvarar väl slottsskogen i göteborg?). jag hade ecco-skor och haglöfs-ryggsäck såklart. och äggmackor och te i termos för jag hade i min naivitet tänkt att vi skulle äta lunch ute. tyvärr var det lite kallt. mackorna fick jag smussla upp på ett café som mina färdkamrater med stort besvär valt ut bland alla andra köttbullemack- och delicatobollscaféer i staden. sen beställde de varsin specialsmörgås som gjorde tjejen i kassan lite smånervös och överdrivet hjälpsam (jag fick lukta på alla teerna när jag skulle beställa) och sen var de nöjda och vi satt kvar tills vi skulle åka hem med tåget igen. jag var helt slut. jag tycker det är rätt påfrestande att umgås hela dagar med folk som inte är som jag under så lediga former. man vet aldrig vad man kan säga och inte. men vi pratade i alla fall om karltex-kvinnan och det var roligt. jag var inte den enda med dåliga erfarenheter av henne. M misstänkte att hon varit mobbare av stora mått när hon var liten, så som hon gillar att trycka ner folk i deras dyrt förvärvade karltex-skor.
imorgon ska vi sitta i ett grupprum och diskutera våra nyvunna kunskaper om Nolhaga:

1. vädret i alingsås är ostadigt, speciellt vid strandkanten på Mjörn

2. ibland luktar det avlopp i parken, det kan bero på att det ligger ett reningsverk där

3. små tjocka hästar ser roliga ut

4. alingsås gillar köttbullemackor, men det är ok (enligt mig)

2 Comments:

At 04 oktober, 2009 14:29, Anonymous Åsa (Ros) said...

HAHA gud vad kul! ja alingetexas är värsta lattebroilerstället och när man går på stan inser man att alla tonårstjejer är kloner! (växte upp där), men det kan vara rätt mysigt om man (jag) inte bryr sig om att passa in. Nästa gång, åk lite mot borås och gå ut i den ordentliga trollskogen där det finns fina småsjöar

 
At 09 oktober, 2009 14:25, Blogger ina said...

Meh! Hästarna är inte tjocka, de SKA SE UT SÅDÄR! De är i hull, samma kroppsform som jag, modell "stadig ponny".

 

Skicka en kommentar

<< Home