2009-07-12

ö-land


har varit borta ett tag, både från bloggen och hemifrån.
först cyklade jag till halmstad, hängde med faster och kusinbarn. åkte sedan till småland, en omständlig resa som började med att spårvagnen krockade på vägen till stationen. träffade fler kusiner och kusinbarn, drömde om torp med pelargoner i fönstren. jag har stora cravings efter ett litet hus med veranda just nu. jag ser inte nån framtid utan det nästan. helst ett litet skötselfritt hus utan renoveringsbehov. jag vill ju inte hålla på och spackla och måla och lägga om taket och sånt. usch nej.
nåväl. efter två veckor torpdagdrömmar kom jag hem till en kvav tvåa på 41 kvm. och tre pelargoner, några kallor, och paradisträd, alla levde!

nu jobbar jag. det är väl ok för jag har ändå inget bättre för mig. andreas är i skövde och jag kan stöka ner som jag vill, vilket jag gör. jag lägger tidningar på köksstolarna och smörknivar direkt på bänken och diskar min frukostdisk kanske en gång i veckan. saknar honom och känner mig lite halv. vår säng är för bred, fast det är ju fint att ligga på diagonalen också. det får inte bli för ofta bara.