2009-07-21

work-mode


idag lyssnade jag på johan lindebergs sommarprogram och blev så irriterad att jag var tvungen att gå ner i källaren och montera min cykeldator i ren aggression. tack johan - du fick mig att göra nåt jag tänkt på en vecka nu men inte tagit mig för, annars var ditt sommarprogram rätt så uselt. karriärer är inte mitt favorittema i sommar direkt. orkade inte lyssna klart på ingvar kamprad heller. jag lyssnade istället på "det svåra valet" i p1 och grät lite framför radion, det handlade om dödshjälp och en man med ALS.
rensade lite blåbär, bakade havrekakor och bjöd hit sofia för att ha en ursäkt att sätta på kaffe. jag förbereder mig för fem dagar jobb. work-mode on. jobba jobba jobba, trött, sliten, sova, upp, jobba jobba jobba. sen kan jag pusta ut.

sen ska jag till skara, kanske hänga med therese medan alla andra är på jobbet. läsa. jag tänker att jag kommer ha massa tid, fast det är det egentligen inte. det är bara tre veckor kvar tills vi ska till fjällen och jag borde egentligen läsa faunistik till min sommarkurs men har ingen lust nånstans. hur kommer det sig att jag har så lätt för att lära mig namn på växter men tycker djur är så förbannat svåra och tråkiga? det är synd. hittills har jag lärt mig trana (= Grus grus) och skata (=Pica pica). På svenska kan jag såklart fler men jag är inte säker på att det hjälper. evertebraterna har jag inte ens börjat med.
herregud insekter och märlkräftor, vem orkar?