2009-10-26

ineffektivt men bra ändå

jag är ensam. går omkring här hemma i fleecetröja och nån slags selma lagerlöf-knut på huvudet och oroar mig för min tenta imorgon. jonathan och jag satt på humanisten idag och var inte alls effektiva. inte ALLS. sällan har jag varit så ineffektiv på en avsatt pluggdag faktiskt. drack te, åt satsumas och samtalet böljade från masterprogram till var vi vill bo, till hans och jannikes förestående bröllop, till snö i norrland... de satte upp julbelysning i fönstren till cafeterian. mysigt men lite tidigt tyckte jag. jonathan sa att det var vuxenpoäng att säga så.

till slut gav vi upp. jonathan sa att han kände sig färdig för idag men jag cyklade hem och fick småpanik. det regnade. lägenheten var stökig fast vi städade i fredags. andreas är i skövde i tre dagar. han stoppade kylen full med matlådor innan han åkte, vilket jag uppskattar. jag behöver bara koka bulgur, matlagning jag mäktar med. ibland känner jag mig lite som en mansfigur på 50-talet. den äkta hälften åker iväg en helg och får lämna en handskriven lapp på ugnen. "UGN" står det, så att han ska veta. sorgligt. idag finns det ju micro, vilket är tur för mig. och jag kan ju faktiskt om jag vill.