2009-04-01

arbete

idag har jag varit på arbetsmarknadsdag på handelshögskolan. det var lite utmattande, trots att det inte var så många utställare där. jag pratade lite med Naturskyddsföreningen, jag blev nämligen medlem igår. sen gick jag med i ett studiefackförbund också, man fick en gratisprenumeration på Arena och en påse med massa onödiga grejer i som jag tackade nej till. (det känns konstigt att de på en arbetsmarknadsdag för miljövetare fullständigt överöser en med grejer i plast och papper man på intet sätt behöver. godis, pennor, reflexer, suddgummin, block... men sen delade de ut påsar med ekologisk mat, det var väl mer ok.) jag träffade Kalle och hans franske kompis också och visade dem gratisfikat, de verkade tacksamma.
sen gick jag på stan en stund och en kille försökte få mig att byta elbolag. jag sa att jag var inneboende. det funkade skitbra, han gav upp direkt!
kan jag rekommendera.
annars skiner solen, min cykel funkar tiptop, jag har framkallat film i labbet och kommit över den värsta sommarångesten. jag ska jobba på byggvaruhuset i sommar igen såklart, jag kan ju inte tacka nej när de ringer och jag inte fått tummen ur att fixa nåt annat. men schemat är helt okej och jag kommer vara ledig mera än jobba så jag är rätt nöjd ändå. När det känns motigt tänker jag: "jobbet ger en möjlighet att utveckla sin fritid"
jag tror min pappa har sagt det nångång, han är experten på att hata sitt arbete.
fast jag hoppas jag slipper tänka så i min framtida karriär.