2009-03-23

vår mm

det känns lättare nu när det är vår, det erkänner jag. man kan cykla. och jag har en ny pluggkompis som heter fredrik, som också gillar att cykling. det är bra.
men det känns ändå som om rätt mycket av min tillvaro går ut på att gå omkring och känna mig otillräcklig och tänka på allt jag inte är bra på och allt jag skulle kunna göra istället för det jag gör osv.
JAG SKULLE KUNNAT SPELA I EN ORKESTER OM JAG INTE SLUTAT MED TVÄRFLÖJT NÄR JAG VAR 12.
typ.
helt meningslöst.
jag lyssnar rätt mycket på radio annars. och läser deckare. jag vill tro att det gör mig bildad men jag är tveksam. ida sa att hon måste läsa mer deckare så hon hade nåt att prata med tanterna på biblioteket om, så nu gör jag också det bara därför. jag ska inte prata med några tanter men jag kan ju prata med ida (hon har också gudrun sjödén-kläder). "nästan död man" av åke edwardson. jag har kommit till sidan 100. varför pratar folk i deckare alltid så kryptiskt och i korta meningar? varför är alla bittra och tänker på livet som en lång plågsam sorgesång? det överförs till mig, jag blir också bitter och börjar se på göteborg som en gansterstad där det alltid regnar och folk skjuter heroin i trappuppgångarna. så kanske det är men jag vet inget om det. förutom regnet då. fast just nu är ju göteborg ganska fint, det har varit fint väder ett tag och idag såg jag till och med en regnbåge.
jag och fredrik har bokat ett grupprum till imorgon där vi ska sitta med vår statistik, förhoppningsvis har det fönster. men man vet aldrig med grupprum, de kan ligga hur långt under marken som helst.

5 Comments:

At 24 mars, 2009 09:12, Anonymous Anonym said...

HAHA! som om jag skulle ha råd med gudrun Sjödén! nej, jag har färgglada kläder från senaste klädbytet istället. och ikväll ska jag karva mig en brosch!
prommis snart?

 
At 24 mars, 2009 09:14, Anonymous Anonym said...

ps. apropå deckare. per hävdar bestämt att han hittat ett bra ställe att dumpa lik på. det ligger i slättadamm. själv är jag tveksam men du kanske kan agera expert efter att du läst ut boken?

 
At 24 mars, 2009 21:26, Blogger Anna-Karin said...

vadå du tjänar ju pengar i ASKIM? nån liten scarf från GS borde du väl kunna ha?

hmm slättadamm alltså? hittills har en blivit skjuten i parkeringshuset under pedagogen, och det har varit rätt mycket prat om älvsborgsbrons självmordspotential också. vi får väl se vad som händer.

 
At 28 mars, 2009 00:43, Anonymous Carl said...

Juste banner du skaffat!

 
At 28 mars, 2009 15:16, Blogger Anna-Karin said...

tack! jag har fotat den själv!

 

Skicka en kommentar

<< Home