2009-03-21

bad lunch

vi åt på en så absurt dålig restaurang idag! de gjorde liksom allt fel. först blev de sura för att vi ville byta bord. sen serverade de avslagen cola och glömde ta in ett glas vatten istället, och sen fick vi mat som kan varit det värsta jag ätit. jag beställde svärdfisk med ratatouille och jag misstänker att de stekt den i 20 minuter på varje sida så den var som en seg äcklig fläskkotlett. det hade liksom upphört att vara fisk, jag vet inte vad det var. till och med JAG vet någorlunda hur fisk ska stekas, att nån som jobbar som restaurangkock inte gör det är fascinerande. sen när vi bad om notan hade de dessutom slagit in en maträtt för mycket. bingo! fast vi fick i alla fall gratis kaffe. men de borde i alla fall få gordon ramsay efter sig. ma cuisine hette de förresten, kyrkogatan 32 i göteborg, om ni vill prova.