2009-03-02

inställt

Idag kom jag till institutionen kl 9 med ryggsäcken full av äpplen och matlådor och smörgåsar, för vi hade heldag till kl 17, bara för att mötas av beskedet "Läraren sjuk, det är inställt".
Det var dubbla känslor. Glad för en extra lång helg, sur för jag var så abnormt trött i morse. Det kändes som att släpa sig upp ur ett stor svart hål. Och så regnade det. Elin, Maria och jag gick hem till Maria och räknade, och drack kaffe. Eller jag drack te då för jag har ju slutat med kaffe (gnäll). Marias lägenhet lutar. Det är sånt där gammalt hus i Linnéstan med 3,5 meter i takhöjd och stuckatur och från rummet in till köket går man i nerförsbacke. Det syns inte när man tittar på det men jag höll på att dunsa in i hennes klädskåp varje gång jag gick från toaletten till köket bara för det extra gravitationsarbetet. Hon som äger den betalade 1,6 miljoner. För en skev lägenhet på 30 kvm!

Vid 16-tiden gick vi och köpte varsin semla på Hemköp. Ett misstag tyvärr, bullen var torr och grädden för mycket sockrad. Och snålt med mandelmassa. Fast åt upp gjorde vi ändå. Och all matsäck jag hade gick åt också. Beviset på att man jobbat hårt.