2009-03-12

gardener


andreas och jag har varit ute och ätit god mat på Min bror och jag. Det var choklad och en ullfleecetröja från lundhags i det stora blå paketet, den var uppskattad eftersom det blev snöstorm i göteborg i eftermiddags. sen vi kom hem från restaurangen har jag varit upptagen med att vara arg på en busschaufför men jag tror jag ska lugna ner mig nu. jag ska ringa och ta ut allt på västtrafiks kundtjänst imorgon. sakligt och lugnt.
andreas har lagat min punka på cykeln som present. och jag fick ett par hörlurar. han e så bra.

egentligen förstår jag inte varför jag inte blev botaniker. eller nån som jobbar i handelsträdgård. varför ska jag sitta och modellera luftpaket i dator? fan. jag kan inte tänka mig nåt mer tillfredsställande än att gå omkring och se hur saker växer. plantera frön, sköta om dem, se hur de blir större, se hur det blommar, kanske skörda, förbereda för nästa säsong. tänk om man fick jobba i botaniska trädgården, eller i rosendals trädgård eller nåt. om jag fick leva om mitt liv skulle jag se till att nästla mig in där på nåt sätt. men jag får väl göra det till ett fritidsintresse istället. tänk om man kunde skaffa en kolonilott! fast jag vill nog ha en trädgård.
när ska jag få en trädgård? jag är ju fan snart 30 nu!