2009-02-26

idag torsdag

Började kl 8 imorse och regnet öste ner. Det har inte regnat så mycket på länge så det kändes ovant. Sånt där aggressivt regn från alla håll och kanter som gör allt utom huvudet genomblött om man har paraply. Varför har man paraply? Det funkar ju inte.
Har försökt räkna sen jag kom hem men det går skitdåligt. Jag hatar att sitta och stirra på ett tal i två och en halv timme och bara inte förstå hur det ska lösas. Varje gång jag går upp och tar en paus tror jag att det ska ske nåt mirakel när jag kommer tillbaka men det händer inte. Jag är fast där jag började. Suttit och bläddrat i gamla matteböcker också men det har inte hjälpt.

Nu kom Andreas hem och jag måste tyvärr meddela att jag är tjurig. Snart ska jag iväg på spinning och det är bra. Det enda dumma med spinning är att ryggen blir stel och knakig som ett gammalt träd efter ett tag. Men nu har jag börjat gå på yogapass också så det ska nog ordna sig.
UÄK. Varför är min hjärna så inkapabel? Varför klarar jag inte av att räkna det här? Det är ju bara lite exponentialfunktioner, inget jag inte gjort förut. Och ingen har jag att fråga. Gnäll.
Och just ja, så fick jag ett mail från pappa:
"Hej Anna-Karin. Vi har varit på Knutby-pjäsen. Bli aldrig religiös, JAG SÄGER BARA DET!"