2008-11-19

band


Moa la upp en Radioheadvideo på sin blogg. Inte helt osökt fick den mig att tänka på Radiohead och att jag har en del skivor av dem. Jag såg dem även live i Globen år 2001. Var där med en kille som jag skulle bli tillsammans med sen, de var hans favoritband. De var inte mitt favoritband (jag minns inte vilket det var, kanske Pulp) men jag gillade dem också. Den här killen var från Göteborg och jag är glad över att han gjorde slut med mig sen, trots att jag då satt och grät i fyra timmar på tåget hem och mamma trodde jag skulle ta livet av mig (tills hon blev arg och sa: ”gaska upp dig, det är ju bara en KILLE!”). Den här killen gillade politik och tyckte att Radiohead-intervjuer var tråkiga eftersom de alltid blev tillfrågade bara om musiken, när det fanns massa intressant att fråga om deras politiska engagemang. Om han skulle göra en intervju med dem skulle han minsann BARA fråga om politik. Nåt år efter den där Radiohead-konserten läste jag att Thom Yorke gnällde över att journalister aldrig frågade dem om musik längre, allting handlade om deras politiska åsikter. Då flinade jag lite skadeglatt för mig själv, den enda hämnden jag tagit för den där gråtresan hem.

Och ja, jag hittade en bild på Beck från 2008! Hade nästan glömt bort att han fanns. Konstigt, för det var nära kändisförälskelse från min sida. Har skivor med honom också som jag aldrig lyssnar på. Han är fortfarande snygg, men hur han låter vet jag inte.














2 Comments:

At 25 november, 2008 21:00, Blogger GenerationY said...

världen är så liten! jag tror att den där 6 personers-kedje-grejen stämmer... nån känner nån som känner nån som känner nån som...osv.

ps. radiohead rules.

 
At 26 november, 2008 19:48, Blogger Anna-Karin said...

hah vadårå har du listat ut vem han är?

eller är det 6 personer till mig? säg säg säg vem känner du?

 

Skicka en kommentar

<< Home