2007-10-15

profilen


Jag känner nästan inte igen mig när jag kommer hem till Uppsala längre. Det ploppar upp nya hus överallt, resecentrum och musikhus och jag vet inte allt, och överallt byggs det nya motorvägar och rondeller, för att binda ihop stan till den nya E4:an.
Förändring och förtätning.
Det känns att jag inte bor där längre. När jag var hemma nu gick jag för första gången fel i mina föräldrars köksskåp.
Det irriterade mig lite.
Mycket annat irriterade mig också. Min pappa som måste kolla på EM-kvalet mitt i efterrätten. Mamma som lägger fram gamla saker som är mina som jag borde ta med mig hem och gör så att min resväska blir dubbelt så tung. Jag själv, som beter mig som en tjurig tonåring och går med på att äta quornfiléer varenda middag bara för att jag inte orkar göra nåt bättre själv.
Och idag: trött på att vara ensam hemma, att äta ensam, att handla ensam, att inte orka träna, plugga, städa, laga mat, göra nåt vettigt.
Trött på mina kläder, mitt hår, min hy, min medelmåttighet.
(Saknar Andreas så jag dör)

3 Comments:

At 15 oktober, 2007 19:13, Blogger ina said...

Du dör inte alls. Fattar du väl. Man hittar bara på andra saker.

Jag åker inte till Uppsala i veckan, jag åker dit över återträffen och ostkakegasquen istället. Den är visserligen på lördag kväll, men jag inbillar mig att jag kan hinna med både och. På nåt sätt?! Vill du följa med på ostkakegasque om du är i Uppsala? Man får ha fin-långklänning! (Du kan låna av mej om du vill, jag har två!)

 
At 15 oktober, 2007 21:53, Blogger Anna-Karin said...

det går inte, jag ska på arcade fire.. och jag varken orkar eller har råd att åka till sthlm igen samma vecka.
men det hade varit jätteroligt, och det känns surt att jag inte kan vara med. jag vill ju träffa linn och elin och dom.. men men, man kan inte vara med på allt..

 
At 16 oktober, 2007 08:25, Anonymous Anonym said...

Gnällbloggen. Kom igen nu!

 

Skicka en kommentar

<< Home