2007-10-08

hust hust


Ja nu är det sannerligen höst.
"Husten är här" som man kanske säger om man heter Andreas och kommer från Skara.
Andreas är förresten inte här. Han gör sin praktik i Lidköping i fyra veckor och jag måste sköta markservicen ensam.
Vattna blommorna och äta upp all mat i kylskåpet innan den möglar och sånt. En halv flaska vin står där sen i fredags, den vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Dricka vin ensam en vardagkväll känns bara lite för chiclit för min smak.
Jag var på promenad förut, i Delsjön.
Det är trevligt att ha nära till ett sånt stort och fint friluftsområde, men varje gång jag är där irriterar jag mig på att det är massa fula människogrejer där som stör. T.ex. en motorväg och en enorm jävla golfbana som man måste ta sig förbi med risk för livet, och såklart en parkering till golfbanan och fula soptunnor och skräp som ligger bredvid bara för att folk inte bemödat sig att använda dem.
En gång i somras när jag gick där hittade jag en kartong till en leksakstraktor liggande på sidan av stigen. Jag förstår inte grejen.

Igår såg jag förresten lite av partiledardebatten på tv, och då upptäckte jag att jag har ungefär samma frisyr som Mona Sahlin.
Nåväl, bättre den än Reinfeldts. HOHO.

2 Comments:

At 09 oktober, 2007 12:34, Blogger ina said...

Du är ju rätt lik Mona för övrigt. Speciellt på den där bilden. På ett bra sätt alltså, hon är söt!

 
At 15 oktober, 2007 21:53, Blogger Anna-Karin said...

hmm vet inte om jag gillart...

 

Skicka en kommentar

<< Home