2007-06-23

min uppväxt






Mina första skolår i bilder.
Gatan där bussen går. Busshållplats. Buss. Skolgård.
Det var hur jag uppfattade mitt liv, for a fact, jag har hittat serier jag ritat av mig själv från den tiden. Man kan se mitt alias, iförd ryggsäck och mössa, gå upp, gå till bussen, vänta på bussen (ibland brukade vi leka att vi hade ett jättelångt rep som vi drog fram den med så den skulle komma till oss fortare), åka buss, gå till skolan, vara i skolan, vänta på bussen, åka buss, gå hem från bussen, äta, göra läxor, sova.
That's it. Senare började jag cykla. Då slutade jag rita serier för cyklar är så svåra att göra.
När jag idag åkte samma väg med bussen förvånades jag över hur kort den egentligen var. Det är max tio minuters resväg. Men när jag gick i lågstadiet var det större delen av mitt liv.