2007-06-08

guitarra


Jag håller på att lära mig spela gitarr igen. Den här gången tror jag att jag har lyckats. Jag har kommit över blåsor på fingrarna-stadiet och kan spela "Love is all around" och "Idas sommarvisa" så att det går att sjunga normalsnabbt till.
Jag har massor av tid. Det är skönt men lite konstigt. Jag behöver faktiskt inte göra något speciellt, jag kan gå upp klockan elva och dricka kaffe på gräsmattan med Klas Östergren-böcker i knät varje dag om jag vill. Men det vill jag inte för det är typ 40 grader varmt ute och Klas Östergren kan vara rätt tråkig. (Jag läser Gentlemen och den har inte kommit igång ännu).

I slutet av juli ska vi till Kebnekaise. Jag är ganska (mycket) exalterad och Andreas har lånat böcker om fjällvandring på biblioteket. Vi ska åka liggvagn (bara det!) till Kiruna och ta dagsturer från fjällstationen i Kebnekaise för än så länge har vi inget tält. Det kommer förmodligen kosta mer än en charter till Grekland, men det är värt. Jag vill inte till något varmare än Göteborg och som granne med en motorväg är jag glad att komma till ett ställe där man måste gå till fots för att komma nånstans.
Dessutom vill jag se glaciärerna i Tarfala innan de försvinner. Jag menar med tanke på G8-mötet och vad som inte bestäms där lär de väl snart vara borta. Hu.