2006-08-20

gotland










vi har varit på gotland och känt oss lite som bonnie and clyde.
vi hade en neonblå renault clio på vår killing spree.
först snodde jag en sten från ett naturreservat.
sen tältade vi på en camping utan att betala.
sen använde vi en annan campings serviceinrättningar, eftersom den campingen vi tältade på bara hade utedass.
sen tänkte jag pilla lite på en droppsten i lummelundagrottan (de slutar växa då), men jag gjorde inte det.

annars har vi kastat macka, petat på maneter, badat i havet, fått sand i skorna, fått sand i bilen, fått sand i ögonbrynen, hånglat i en solnedgång, härmat får, ätit glass, ätit godis, ätit saffranspannkaka, ätit nudlar med vegetarisk färssås, druckit kaffe, druckit konstigt gotländskt vatten som smakar tång, druckit vin, tältfyllehånglat (festivalstämning), härmat kor, kollat på raukar, klättrat på raukar, fotograferat raukar, sett affischer med ordvitsar på ordet "rauk" ("rauk n roll", "hård rauk café"), kört bil, lyssnat på tv on the radio, lyssnat på radio gotland, lyssnat på p1, kollat på havet, läst kartor, åkt båt.
åka båt var tråkigt, jag såg inte alls samma sysselsättningsmöjligheter som jag gjorde när jag var tio. jag läste mest, och ibland tittade jag på andreas som satt mitt emot, för han är snygg.
det är ett privilegium att få åka på semester med någon så snygg som han.
åså bor vi ihop också.
haha lycko mig.