2006-07-29

ultravox
















17:15


jag lyssnar på ultravox. jag köpte fyra skivor för 49 kr/styck på cdon. fri frakt.
best of dolly parton
best of ultravox
best of melanie safka
och så
tamtaratam:
prefab sprout - steve mcqueen.

jag vet att alla människor med minsta uns musikaliskt vetande skyr best of-skivor, men jag tillhör väl inte den eliten.
för best of är faktiskt bäst om man inte vill lyssna igenom 14 skivor halvbra synthpopmusik från 80-, 90-, och ja, till och med 00-talet.
ultravox har en karriär som heter duga.

plus att det är billigt.
billigt är bra.

andreas köpte sonic youth. jag trodde han redan hade alla deras skivor men det fanns tydligen en till.

om en timme cirka ska jag träffa ida.
det är väldigt fint väder så jag funderar lite på vad jag ska ha på mig.
vi ska nog dricka öl. eller inte jag, jag har slutat försöka, men jag ska ha nåt annat. kanske nåt tilltugg till och med.
ida snusar, det gör alla människor nu för tiden. vi hittar snusprillor precis överallt på jobbet. folk verkar inte se på snus som annat skräp som borde ligga i papperskorgar utan istället något man kan lämna precis överallt, i kaffekoppar, under stolsitsar, på bänken vid smörgåsmontern medan man står i kö för att betala. det är ganska irriterande men säkert bekvämt för den som utövar det. en trevlig och god last.
jag har inget beroende, jag har till och med slutat dricka kaffe på morgnarna för att det hindrar mitt järnupptag.
jag hade lågt hb-värde sist jag lämnade blod, så nu knaprar jag kosttillskott och äter apelsiner till.
men inget kaffe förrän senare. det känns duktigt.

det är konstigt att det är lördag idag för jag är ledig.
jag brukar aldrig vara ledig på lördagar. det känns helt upp och ner. pappa ringde idag och jag blev orolig och trodde han var sjuk eftersom han var hemma. måndagar brukar annars vara min lediga dag.

en kille i ultravox är lite lik sean penn. ni får gissa vem. och en annan är lite lik han som spelar gay i den där serien om en gay-kille och en heterotjej som är bästisar. den är inte så rolig.

jag har inte kollat på tv på länge. när jag kollade som mest på högstadiet var fresh prince i bel air och vänner mina favvoserier. nu vet jag inte längre. fresh prince var kanske inte ens roligt. eller?
så länge sen jag såg.

nu ska jag gå. hejdå.

17:48

2 Comments:

At 03 augusti, 2006 22:38, Anonymous Anonym said...

Jag tycker att tvåan från vänster (Sean Penn-lookalikeen?) är lik Orlando Bloom. Spännande grupp det där, kameleonter.

 
At 16 augusti, 2006 09:11, Blogger Pellen said...

Härligt att nån plockar upp stafettpinnen och köper upp sig på Melanie. Du har väl inte missat Bonnie Prince Billys version av Melanies Some say (I got devil)? Fantastisk.

 

Skicka en kommentar

<< Home