2009-12-29

pryttel

hej.
jag har packat upp alla mina grejer.

jag kom med tåg från uppsala, det var en timme försenat från stockholm. jag satt på centralen och frös i 45 minuter innan jag gick in och värmde mig, dumt nog. väl på tåget blev jag trött, men kunde inte sova. tjejen bredvid mig somnade direkt och hade ställt en enorm kasse med grejer framför sina fötter så jag var tvungen att väcka henne varje gång jag skulle på toa. det störde mig.
större delen av resan löste jag sudoku och lyssnade på podavsnitt av Tendens i P1. mitt bagage vägde ton, det var svettigt att ta sig hem från spårvagnen.
jag har med mig massa grejer hem, nya och gamla. det bästa är ett tält, det är nytt och vansinnigt dyrt, andreas och jag fick det i julklapp av mina föräldrar. helst skulle jag velat sätta upp det genast men det var tyvärr lite för mycket snö för det. jag är också mycket glad för en fin tekanna och ett par mormorskängor, samt en märkespepparkvarn (som landstinget gett bort i julklapp för några år sedan) som låg och skräpade i mina föräldrars pryttelinferno till garage och som jag fick ta hem. gratis är alltid godast. förutom det köpte jag även ett par väldigt damiga skor för halva priset på en väldigt damig skoaffär i uppsala, och nu funderar jag på om jag kan använda dem utan att passera för 50-årig kvinna på toppen av sin karriär. om inte annat får jag vänta tills tiden är inne. mer än halvvägs är jag ju i alla fall.