2009-12-01

ringring

jag är förlovad. det hände förra veckan. vi gjorde ringar av ett gammalt guldhalsband jag aldrig gillat, det blev bra. firade med hämtsushi och film eftersom vi lyckades pricka in novemberdagen med sämst väder.

jag är också: trött på det mesta. jag fingrar på min ring och hatar andra människor. eller nä. eller jo. fan. våra grannar under tex, de lägger ut all skit de tänker slänga i trapphuset ungefär en månad innan de verkligen slänger det. varför? så att det ska hinna gotta till sig ordentligt kanske, eventuellt börja få eget liv. just nu ligger det ett skitsunkigt gammalt täcke utanför deras dörr, inte ens i en påse eller nåt utan bara i en skrynklig hög. ok inte för att det hade spelat så jävla stor roll nu när det legat där en vecka men kunde de inte åtminstone vikt ihop det? det ser ut som om de bara hivat ut det, alternativt som att det bor en uteliggare på deras trappavsats.

jag gillart INTE.


en annan sak jag stör IHJÄL mig på är alla människor som basunerar ut att de minsann ska åka och demonstrera vid klimatmötet i Köpenhamn, samtidigt som de planerar för sin 14:e weekendresa till London det här året. VAD ÄR MENINGEN MED DET? ändra på dig själv först, sen kan du påverka andra!!!


1 Comments:

At 02 december, 2009 19:28, Blogger  Emma said...

Det låter som grymma ringar! Och jag håller med, både om sopgrannar (jag har själv en likadan som jag dör på) och det där med människorna och miljön.

 

Skicka en kommentar

<< Home