2009-12-15

title


ja snart är det jul.
jag har pepparkakor i en burk, lussekatter i frysen och en designertomte på soffbordet. jajemän. några paket har jag köpt men inte så värst många och så särskilt inspirerande var de inte heller. en P-O Enqvist-bok till mamma, ett par strumpor till pappa. hepp. kan vi inte sluta med de här dumheterna snart brukar min pappa säga och jag är beredd att hålla med, medan mamma slår in chokladaskar och märker dem med "till familjen från Tomten" för att hon inte ska äta upp dem innan julafton. det blir visst värre med åren för hennes del. vi har ju aldrig ens haft någon tomte i vår familj. jag var ett ganska skeptiskt barn, och de få gånger nån orkade klä ut sig när vi var hela släkten hos mormor och morfar såg jag direkt vem det var (min morbror).

på fredag efter min tenta åker jag till uppsala. det ska bli skönt. jag vill ha lite tjäle, rimfrost och blå himmel om det går. de nio (!) soltimmarna som var i Göteborg i november räckte visst inte.