2009-06-05

examen

nu börjar sommaren. eftersom jag inte verkar leva utan överhängande tentor på mitt samvete börjar min sommarkurs på måndag. den heter floristik och faunistik och går ut på att lära sig en sjuhelsikes massa växter och djur på latin. jag är pepp, fast just idag lite trött. andreas har gjort mascarponecheesecake för att han råkar ta examen idag. den fick alla att storkna lite grann.

jag kunde inte vara med för jag skrev tenta men som tur var hade andreas pappa förevigat det hela med sin filmkamera så jag fick se balunsen på video när jag kom hem. bland annat hans examinator, som jag redan lärt mig att hata, och hans klasskamrater som jag aldrig tidigare sett. mycket spännande. sen var det en hel del nackbilder på andreas hår och skjorta förutom när han reste sig upp för att ta emot examensbeviset, då ser man honom i helfigur. efter det var det en massa tal och sång och sånt men det spolade vi över.