2009-05-31

faggor

jag har köpt ny cykelhjälm och bromsbelägg på sportson i Järnbrott. det är en mil dit ungefär, man cyklar genom Mölndal, och så in i Göteborg igen från andra hållet, genom världens tråkigaste industri- och köpcenterområde, i faggorna kring mitt jobb. jag avskyr det området. media markt ligger där, silvan och intersport och allt är stort, fyrkantigt och gjort av betong och glas. fult som fan. har egentligen ingen idé om varför vi bestämde att vi skulle åka dit, det var väl mest för att de garanterat har öppet och jag kände för att cykla en bit. slappade till mig ordentligt förra veckan, speciellt när mamma och pappa var här. mycket fika blev det då. men nu jäklar. sprang en runda imorse, innan frukost, 35 minuter men det kändes som en evighet. jag måste få upp takten igen!
förresten, igår cyklade jag och andreas till röda sten på 25 minuter! 9 km rakt genom city, vi var på järntorget efter en kvart! och ändå var det nån slags speedway-tävling utanför ullevi där vi fick kryssa mellan korvätande gubbar. när vi nästan var framme cyklade vi förbi fredric, nina och fanny utan att ens se dem. sjukt målmedvetet!