2009-05-06

daphnia magna


idag var vi i finlab och dödade daphnia med kopparsulfat. daphnior är små envisa kräftdjur man knappt kan se med blotta ögat. jag tror henrik flirtade lite med labassistenten, men hon var gift, det såg jag. sen cyklade jag till fotokompaniet och köpte 1 liter koncentrerad pappersframkallare. det blir alltid missförstånd mellan mig och killen på fotokompaniet. idag sa jag fel, sa att jag skulle ha till film när det var papperframkallning jag skulle ha. förra gången skulle jag köpa film och han sa "hundratjugo" och tittade på mig, och jag tänkte att det kostade det men det var filmen han menade. 120-film alltså. skulle jag ju inte ha. så han drog för mycket på mitt kort och ett jävla krångel blev det. snart vågar jag inte gå dit mer.

4 Comments:

At 10 maj, 2009 17:37, Anonymous ida said...

hej här sitter jag på en söndag och lyssnar på lars winnerbäck. och saknar dig! ge mig lite luft i mina steg! när ska vi seeeees? på fredag? grilla? jag tänkte man kunde grilla ananas med ingefära och vittvin. eller så här, mamma tyckte det. man gör tydligen så i TAILAND! saknar dig!

 
At 12 maj, 2009 21:56, Blogger Anna-Karin said...

grilla ja!!! jag ska göra grillspett med halloumi för det lärde jag mig 2004 och varför ändra på nåt som är gott?
räknar dig med!

 
At 19 maj, 2009 20:12, Blogger Först föds man ju said...

Jag känner mig lite ledsen för alla de där daphniornas skull nu faktiskt.

 
At 20 maj, 2009 21:18, Blogger Anna-Karin said...

ja det gör du med rätta. de som inte dog av kopparen spolade vi ner i avloppet.

 

Skicka en kommentar

<< Home