2009-05-05

byggnader och mat


HEJ bloggen jag sällan skriver i.
idag har jag spenderat min tid i lägenheten, lyssnandes på P1 varvat med Steve Forbert. Steve Forbert ser ut som en uppnäst hockeykille med passande frisyr till ändamålet, eller såg ut kanske jag ska säga, skivan har några år på nacken. jag tycker det är så tråkigt att man inte kan köpa vinylskivor till folk längre, ingen tycker det är värt att ha vinyl. man kan ju hitta så sjukt billiga och bra skivor på vinyl som man kan ge bort till folk. jag skulle gärna ge en bra skiva till jonatan och hans tjej som inflyttningspresent men de slutade köpa cd-skivor 2002 eller nåt och envisas med att lyssna på sina mesiga mp3 med kassa ipod-högtalare, de har ju inte ens nån stereo, och jag har ingen lust att ge bort ett USB-minne med 5000 låtar på, det är ingen vidare charm i det. jag gillar skivor. jag gillar lagom många låtar på samma gång, paketerat i bekväm följd. har jag tillgång till för mycket musik utmynnar det bara i att jag lyssnar på ingenting. möjligen "More songs about buildings and food" med Talking Heads för titeln är ju fantastisk.

Jag får väl köpa en blomma eller nåt till dem istället. Jag har i alla fall en klänning! För första gången på mycket länge är jag klädförberedd när jag ska på festligheter. Annars är min garderob upphov till ständig ångest. Är det så för alla människor? Det är nog min feghet blandat med världssamvetet som gör det. Jag vill ju ha snygga kläder men jag hatar att konsumera dem, det får mig att må fysiskt dåligt faktiskt.