2009-01-06

sjuk mm


Morr. Jag är inte alls i form. Har hasat omkring här hemma i mina långkalsonger hela dagen och inte ätit nåt förutom frukost och en apelsin, samt nästan ett helt paket Fisherman’s friend. Andreas är iväg nånstans och plitar på sin uppsats, trots att terminen inte ens börjat än, jag önskar jag också kunde hitta disciplinen. Har i och för sig läst en del men knappast så mycket som krävs. Jag har TVÅ tentor nästa vecka, TVÅ! Har ingen annan att skylla än mig själv. Men det är tur för mig att jag är sjuk för annars skulle jag aldrig klarat av att sitta hemma och plugga. Igår var vi på pubquiz på Sejdeln och det slutade med att vårt lag fick 13 rätt av 25 och att jag sedan tappade rösten och de andra fick sitta och luta sig fram över bordet som lomhörda åldringar så fort jag skulle säga nåt. Sen hostade jag hela natten och imorse kom det upp en slemklump i storlek av en halv golfboll. Antar att det bara är början. Det är vidrigt. Och jag är så trött på Fisherman’s friend.

En annan irriterande grej: I mitt bibliotekslånade ex av ”En förlorad värld” som jag äntligen har fått tag på nu när jag inte har tid att läsa den (men det gör jag ändå) fattas sidan 89-90. Det värsta som kan hända en bok om jag får säga mitt. Trycket i den utgåvan är så litet också att det är ju nästan som att förlora tre sidor i en vanlig bok.


Och justja, varför är Evelyn Waugh en MAN? Jag misstänkte det redan de första sidorna, för kvinnliga författare på 40-talet brukar inte skriva ingående beskrivningar av arméliv på det sättet, men jag hade tyckt det varit rätt coolt. Nåja, än en gång visar det sig hur lite koll jag har på litteraturen. Evelyn Waugh är ju tydligen namnet som den där knäppa hotellbruden i ”Lost in Translation” checkar in under, och det är det som är poängen med hela den scenen, att namnet tillhör en man. 4 år senare fattar jag vem det handlar om. TADA!

1 Comments:

At 08 januari, 2009 23:00, Anonymous Anonym said...

Jag misstänker att rutiner > disciplin. Än så länge är det dock bara en hypotes.

 

Skicka en kommentar

<< Home