2008-06-16

löp

Jag har köpt löparskor för 1300 kr och har en smula panik. Inte för att det är mycket pengar, det räknade jag med, utan det är mest att jag inte vet om de sitter bra eller inte. Hur ska man veta efter en två minuters springtur på ett löpband i affären? Vem garanterar att jag inte får skavsår och benhinneinflammation efter fem kilometer?
Skulle gå en liten provrunda, fick ångest tio meter utanför porten och sprang tillbaka upp och bytte. Får inte smutsa ner dem ifall jag skulle ångra mig. Ska gå dit imorron och prova några andra modeller. Springa lite mer på bandet. Jag hatar för övrigt löpband, det måste vara något av det mest meningslösa och tråkiga som finns. Speciellt när någon filmar ens fötter och spelar upp ens snedtramp i slow motion. Skorna är så otroligt fula också. Varför måste alla joggingskor se ut som rymdfilmsrekvisita? Jag tror inte alls det skulle gå dåligt för det företag som bestämmer sig för att göra helt cleana enfärgade löparskor, utan silvriga fartränder på sidan. Visst det är inte utseendet, utan känslan (suck), som spelar roll. Men det skulle kännas bättre med ett par skor som inte bländar mötande när man är ute och joggar. Silver och orange liksom, vilken kombo.

Sen funderar jag också över min groende frustration. Jag vill... nåt. Starta nåt, göra nåt, ändra nåt, typ ALLT. Jag vet inte hur jag ska göra bara. Det slutar bara med att jag sitter och är förbannad. Kanske försvinner det om jag börjar löpträna ordentligt. Kanske mynnar det ut i vidsynta idéer? Jag hoppas!

4 Comments:

At 17 juni, 2008 17:58, Anonymous Anonym said...

Detta är så jävla weird. Alla - A L L A - jag känner tycker att löparskor är skitfula, och drar sig för att köpa dem enbart därför. Hur svårt kan det vara att tillverka exakt samma sko i typ fyra-fem enfärgade uppsättningar? SVARTA till exempel? Det finns hur många svarta hiking- och promenadskor som helst, vad är dealen med att löparskor måste vara staniolpapperfärgade?

Jag supinerar, för övrigt, vad gör du? Pronerar eller supinerar?

 
At 18 juni, 2008 23:52, Blogger Anna-Karin said...

menar det, har samma uppfattning att ingen egentligen tycker det är snyggt. kanske ska man ska känna sig som en flash of lightning när man är ute och joggar? det gör man ju inte..
bytte förresten skor mot några aningens snyggare, helsilvriga. mmm.

jag pronerar, tydligen (var tvungen att googla ordet). mest på vänster med benhinneproblem som följd. hoppas hårt på de nya skorna, får väl se hur det går..

 
At 19 juni, 2008 20:57, Anonymous Anonym said...

Jag är lycklig ägare till ett par svarta Aasics. Men tyvärr sticker stortårna ut...

 
At 24 juni, 2008 16:38, Anonymous Anonym said...

Jag är också lycklig ägare till ett par svarta Asics, men mina är gåskor, inte löparskor. Trodde inte de gjorde svarta löparskor.

 

Skicka en kommentar

<< Home