2007-11-16

kemin


Jag läser kemi. Det innebär att jag är på Chalmers, vilket jag gillar mycket. Jag skulle kunna nästan kunna tänka mig att läsa till något konstigt inom maskinteknik bara för att få spendera all min studietid där. (Eller så hoppar jag över till kemiprogrammet? Skulle eventuellt bli knäpp på kuppen). Det är nåt med atmosfären och de stilfullt planerade innergårdarna. Jag lärde mig plugga på riktigt på Chalmers. Såhär galet mycket, så att man är tröttare efter en dag i skolan än en helg på K-rauta. Det är skönt de dagar man fått nåt gjort, hemskt de dagar man inte har det. Men jag har lite rutin nu, jag vet hur länge det lönar sig att sitta, jag vet hur mycket lunch och mellanmålsmackor jag ska ha med mig, hur många kaffe jag kan dricka, och vad jag ska ha på mig för att inte frysa och inte bli obekväm.
Jag saknar mitt plugg-gäng från förra året dock. Moas driv och Annas frågor, och Johannas definitiva svar på allting. De satte igång ett tänk jag inte visste att jag hade. Dessutom stod de för större delen av mitt sociala umgänge.
Hur som helst, jag klarar mig ändå.
Jag har otroligt lite tid, otroligt mycket att göra och allt som krävs är en ynka förkylning för att ställa allt på ända, men jag är tillfreds.

Hej.