2006-09-20

luft


min dator är allright igen!
iofs är den tom men jag börjar tro att det är villkoret för allright.
så länge något är innehållslöst kan det inte gå sönder.

jag har norton super duper internet extra security premium high 100% safe installerat på den så det ska nog gå bra det här.

men jag kan inte förstå det här med pappkartonger till datorprogram.
varför är de kanske 120 ggr så stora som cd-skivan de representerar?
är det för att inge respekt hos användaren? ju större kartong desto bättre program?
eller är det för att man ska känna att man har fått något för alla de där pengarna man spenderat?
jag tycker det är värdelöst.
nu var jag tvungen att få en avi hemskickad till mig, vandra iväg till hämtservice (inte posten) 2 km bort för att hämta ett paket med kanske 30x20x10 cm i mått, gå hem med det i duggregn, öppna det bara för att finna ännu en nästan tom kartong och i denna: en cd-skiva med pappersfodral och en liten användarhandbok på 30 sidor. något jag kunde fått hemskickat i brevlådan för kostnaden av ett frimärke.
så mycket arbete för så mycket luft.

3 Comments:

At 24 september, 2006 18:41, Anonymous Anonym said...

Jag säger bara Advanced Packaging Tool. Man bläddrar igenom en lista över tillgängliga program, kryssar för de man vill ha och så laddas de ner från nätet tillsammans med andra nödvändiga komponenter och installeras automatiskt, oftast utan att man behöver bekymra sig om att ställa in något. Säkert, enkelt, fritt och gratis. Inget behov av varken skivor eller kartonger. Kan knappast bli bättre.

 
At 02 oktober, 2006 15:15, Anonymous Anonym said...

...man kan ju köpa och ladda ner program direkt från nätet också. nu använder jag inga antivirusprogram, men eftersom det finns inom alla andra användningsområden så borde det väl finnas nerladdningsbara virusprogram också?

 
At 02 oktober, 2006 17:50, Blogger Anna-Karin said...

jo men just det programmet jag ville ha (och ja carl jag vet att jag är ägd) var nästan en hundring dyrare om jag skulle ladda hem det.
förresten litar jag inte på saker som är gratis längre.
bittert och dyrt.

 

Skicka en kommentar

<< Home