2006-09-13

javene


jag har just ingenting att skriva om. det enda som pratas om är valet och jag är trött på det nu. om valaffischerna spelar in så borde folkpartiet vinna, jag har knappt sett några andra affischer.
och moderaterna har väckelsemöten på stan med små ariska backslickade tonårsbarn som delar ut ballonger.
deras politik är inte för mig.
jag har börjat plugga igen, jag läser fysik och matte.
jag är på chalmers alltså.
jag kan skriva om chalmers:
det är ett underligt ställe, fast det känns ganska hemtamt på något vis, kanske för att chalmers campus är ett slags mindre uppsala, samma overallmänniskor, samma nollningsritualer och traditioner, och alla dessa öldrickande människor som befolkar stället på kvällarna!
och så glassplitter, överallt.
precis som hemma alltså.
och kaffe kostar 9 kr, bara för att man ska ge den sista kronan i dricks. det har de räknat ut, ingenjörerna.
i min klass är det typ 200 pers men de jag har pratat med är trevliga. tyvärr verkar nästan alla ha 20,0 i betyg och ska bli läkare så jag kände mig medelmåttig för att jag tänkte läsa miljövetare på GU och satte genast upp ett nytt mål: teknisk design på chalmers.
det är bara det näst mest sökta programmet, efter dietist. snittet är 19,9.
men jag vet ju att jag egentligen bara vill gå där för att jag inte kan komma in, och skulle behöva skriva 1,8 på högskoleprovet. dit jag inte kan nå, dit vill jag. det är någon slags naturlag tror jag.
jag har till och med suttit och funderat på läkare och psykolog av den anledningen.
läkare liksom, jag... herregud.
jag vill ju pyssla med natur, inte människor.

3 Comments:

At 15 september, 2006 07:41, Blogger  Emma said...

Skojigt, jag är snart klar där. Men jag gillar Chalmers, och föreningsliv rekommenderas. Särskilt kören då, för jag sitter i styrelsen. =)

 
At 15 september, 2006 22:44, Blogger Anna-Karin said...

jaha! vad blir du då?

 
At 16 september, 2006 08:08, Blogger  Emma said...

När jag är klar? Civilingenjör i Informationsteknik, av någon himla anledning. Men jag måste göra ett exjobb först, och det har jag inte börjat med än.

 

Skicka en kommentar

<< Home