2006-04-03

roots


lägga ut många bilder i följd på blogger och få det att se snyggt ut är ungefär som att göra hemsidor i word. det kanske går efter hundrafemtonde försöket. men förmodligen inte. och nåt humör har du inte kvar efter det.
två från i lördags kan jag väl med. men inte fler!
fan man ska koda själv egentligen. men orka.

idag har vi tvättat. det blev inte torrt, så nu tjänar det mesta i vår lägenhet som torkställning.
något annat har jag inte för mig. jag funderar på att börja läsa "blonde" av joyce carol oates, som jag fick i present av ina när jag fyllde år, men jag har inte riktigt klurat ut hur jag ska börja. var ska jag sitta utan att få blåmärken? det är nämligen ingen pocketupplaga det här, utan the real thing, så som en bok egentligen ska vara men som ingen nutidsmänniska klarar av att hantera. jag har bara två andra böcker i samma tjocklek som inte är någon form av lexikon; "det tredje rikets uppgång och fall" av william l shirer
och "svensk historia" av alf henriksson. jag har inte läst någon av dem. vi får se hur det går med blonde.

i lördags åkte vi till andreas föräldrar i skara. på vägen från falköping svängde vi förbi hornborgarsjön, drack kaffe och kollade på fågelskådare. vi såg några tranor också, de dansade till och med.
jag har (till min fars stora förtret) aldrig funnit fåglar speciellt intressanta, men nu kunde till och med jag se en viss charm i dem. att titta på fåglar på ett sådant ställe som hornborgarsjön, där de finns i hundratal, och man var man än vänder kikaren ser dem äta, simma, flyga, flaxa och allt annat fågelgöra, det kan vara ganska trevligt. så länge jag slipper stå mitt bland dem så.
inte för att jag tänker börja kryssa nu, men jag funderade faktiskt på att köpa en fågelplansch när emil och jag var på naturhistoriska muséet. back to the roots.

3 Comments:

At 04 april, 2006 21:38, Blogger  Emma said...

"Blonde" tyckte i alla fall jag var riktigt bra, men jag hade förstås pocketupplagan, så det var mer lätthanterligt.

 
At 05 april, 2006 16:28, Anonymous Anonym said...

Blonde är fantastisk, tycker jag. (Och lämnar den behagliga fejkintellektuella känslan av att man i alla har läst någon av de där namnen som cirkulerar kring Nobelpristider.)

Stora böcker läser jag mest liggandes på magen. På så sätt slipper jag träna några muskler i onödan. Vill man variera ställning kan man lägga boken i knäet, med en stöttande kudde eller två under.

(Det här är ett mycket viktigt problem, som jag har ägnat mycket tankemöda. Ehm.)

 
At 05 april, 2006 20:27, Blogger Anna-Karin said...

jag har också funderat en del på det.
sägas ska också att jag med boken fick en sk. bokbåge, som ska hjälpa till att spänna upp boken, så det borde kanske bli ett mindre problem än väntat.
hon har tänkt på allt min kära vän.

 

Skicka en kommentar

<< Home