2010-01-19

framtiden

jag hittade ett fönsterbord på cigarren idag. fönsterborden där är ofta sådär obegripligt lediga, ungefär som soffan på central perk i "vänner". vem som helst fattar ju att en sån soffa inte är ledig i verkligheten, liksom man tänker att fönsterborden på cigarren självklart borde vara de som blir tagna först. men kanske är det bara jag och ida som tycker det är bäst att sitta som i ett skyltfönster (fast i skydd av utemöblerna och markisen) och kolla ut över järntorget medan vi fikar. de andra kanske GILLAR att tränga ihop sig i baren, vad vet jag? konstigt är det i alla fall. jag hade mensvärk och framtidsångest. ida lyckades lindra åtminstone det senare. hon är alltid så peppande, i alla fall när det gäller mig. det behövs för jag är ganska bra på att tro att jag är sämst. satt och fyllde i CV på offentliga jobb och mådde dåligt över att min meritlista ser så tunn ut. det är bara massa skitjobb som jag inte har lust att ge referenser till. absolut ingenting som har med min utbildning att göra, nej nej. men det kanske visar att jag är en hårt jobbande person med många års erfarenhet av dålig lön och arbetstider bakom mig.

4 Comments:

At 20 januari, 2010 10:46, Anonymous ida said...

ak, det är tur att du inte har en stor blogg med sjuhundra kommentarer för då skulle alla genast utmåla oss som fejk och lögnare då jag på bilden håller en espressohousekopp (vill inte skriva isäg även om jag vet att det ska vara det) och du tydligt skriver att vi har fikat på cigarren. shit, vilken fejk!
men som tur är så har du ju ingen sådan blogg.
din framtid kommer bli så bra så bra, det är väl klart att du inte har erfarenhet av jobb det kräver utbildning för när du just hålle rpå att avsluta den utbildningen? det löser sig!

 
At 20 januari, 2010 10:47, Anonymous ida said...

isäääär ska det vara, inte isäg. såklart.

 
At 20 januari, 2010 17:57, Blogger Anna-Karin said...

ameeh du e ju så söt på den bilden, så den kan inte lämnas därhän!

 
At 26 januari, 2010 23:07, Anonymous ida said...

garanterat spegelvänd. 17 poäng!

 

Skicka en kommentar

<< Home