2006-10-24

regn

hur håller man humöret uppe?
igår regnade det, idag regnade det, det regnar nu, imorgon kommer det regna, och dagen därefter och dagen därefter och alla dagar utom kanske i januari när det blir snökaos och spårvagnarna fastnar.
och alltid måste man ha regnjacka på sig och alltid måste man komma ful och platthårig till skolan.
och jag är så ful i håret.

jag tycker jätteilla om min frisyr.
andreas säger att under den tiden han känt mig har jag kanske varit nöjd med mitt hår en vecka i sträck.
det är inte sant, jag har gillat det längre perioder.
men inte nu.
jag ser ut som kulla-gulla, alt. gustav vasa, alt. en sjuåring med jävligt mycket lugg.
vad gör man?
usch.
jag försöker träna.
när jag går och tränar får jag enorma endorfinkickar och tycker inte att det gör nåt att jag är blekast och svettigast och med minst fräscha träningskläder av alla inklusive tanter i min mammas ålder (vissa av dem har sport-bh från stay-in-
place), eller att jag är 23 år och känner att min kropp faller sönder av celluliter och åderbråck och konstiga veck här och där som jag inte vet var de kommer ifrån.
det är ok.
ett tag i alla fall.
jag cyklar hem, äter ok, är glad, allt ok, allt ok , ok ok ok, tills nåt händer, andreas kanske säger nåt, nåt som inte ens är att reagera på, nåt jag normalt inte skulle bry mig om, eller så ser jag mig själv i spegeln, ser mitt hår, eller nåt annat, vafan som helst, och tänker "så här ser dom mig varje dag, de i skolan"
och PANG, allt förstört.
jag har inga snygga kläder, mitt hår är fult mitt ansikte är finnigt osv osv osv orgie i självdestruktion.
det är fan trist.

jag har inte bett om det här.
det är bara för att det är mörkt när jag går upp och jag hör redan i sömnen hur regnet smattrar på taket och jag vet innan klockan ringer att jag måste ha två kilo extragrejer med mig för att skydda mig mot väta. jag har funderat på gummistövlar men inte realiserat det ännu.
och så är det skolan.
alla ska bli läkare.
inte jag. vissa skriver 1,8 på sitt första högskoleprov.
inte jag.
jag tänker inte ens försöka.