2006-10-26

gummistövlar!


det har varit en bra dag.
jag har haft gummistövlar på mig med raggsockor i så jag har varit torr och varm om fötterna hela dagen plus att jag kunnat vika ner dem sådär käckt och känt mig lite som i lingonskogen fast på chalmers, plus att jag har kunnat hoppa i vattenpölar.
jag pluggade relativt effektivt i över fem timmar och dessutom har jag lagat mitt cykellyse, fikat med ida och pratat om hemska personer från gymnasiet (och nämnt dem högt vid NAMN på ett kafé eftersom vi befinner oss i göteborg och inte behöver tänka på att några av dem sitter vid bordet bredvid och dessutom spelar det ingen roll längre), och det var roligt.
speciellt roligt är det att tänka på att ida och jag var så oskuldsfulla när vi gick i gymnasiet. i alla fall i början.
jösses.
våra kompisar levde orgielivet på sidan av medan vi gick omkring som två ljus, lyckligt ovetandes om hur allting förhöll sig.
det var bra, fast det kanske störde oss då. eller jag tror inte jag tänkte så mycket på det. såhär i efterhand kan jag säga att jag var rätt naiv, fast å andra sidan, vem fan var inte det?
jaja.
ida och jag kände inte varandra så bra då, så vi har kommit på det här i efterhand, tillsammans.

när jag fikat cyklade jag hem i den begynnande stormen och drack chai-te med andreas. vi kollade på "du är vad du äter" som är ett ganska hemskt program, sedan började vi kolla på matrix reloaded som är en hemsk HEMSKT dålig film, och sen bytte vi till "fråga anders och måns" på public service och allt blev bra igen. det känns bra att kolla på tv nu när man har licens. jojo.

mm.

en bra dag. torra och varma fötter gjorde mycket.