2005-12-23

gud jul

arlanda har kostat mig min ork, min julstämning, mitt humör och vette fan om inte min själ också. jag vill göra en törnrosa och glömma bort att jag nånsin jobbat där.
folk är så sura på julen.
och nu är jag sur också.
och ledsen.
den här terminen har inte blivit som jag tänkt. alldeles för mycket jobba.
på julkortet från VD:n står det "nu är julen här, en tid för lugn och eftertanke".
för dig kanske, GUBBE.
tack för pastakastrullen men det räcker inte. jag vill ha mitt liv också. DET SOM DU STAL.
jag har inte träffat ina på så länge att jag knappt vet hur hon ser ut.
jag mår inte bra av det. jag behöver henne. jag kan inte jobba såhär mycket. jag har lågt blodtryck, jag svimmar. idag höll jag på att svimma. jessica gick hem. hon fick vinterkräksjukan den lyckosten.

snart ska jag åka hem till mina föräldrar. vi ska klä granen och dricka glögg. äta nötter. men ingenting kan bli som förut. julen är som borta för mig, den känns inte längre.
det är arbetets fel.
oledigheten.
vuxenheten!
skiiit.
jag är ett besviket och gnälligt barn.