2005-12-12

låda

jag hittade en kartong i källaren. den var inte min men någon har snott de jag ställde ner så jag tyckte jag hade rätt till någons.
nu ska jag packa. men jag vet inte vad. den är för stor för att fylla med böcker och vad har jag mer som ska med som får plats däri?
ah svårt.
jag beställde en läkartid idag. sen ringde jag en kille i göteborg om jobb. sen tränade jag. sen drack jag kaffe i johans kök, vi drog massa ursäkter för att vi är nykära (men inte i varann). sen snodde jag kartongen, tog tillbaka mina ägodelar från fotolabbet, pratade i telefon med han jag är kär i, slängde i mig ugnsbakade rotsaker, cyklade ut i blåsten, hade en tio minuters redovisning om tinnitus, pratade med en klasskamrat om provrörsbefruktning, blåste hem, pratade med mina föräldrar för tredje gången idag och nu har luften gått ur mig. jag ska jobba imorgon. det är inte roligt. johan kan namnen på alla kaffebryggarna på coops hemavdelning. det tycker jag är roligt, men kanske inte han.
jag ska ha med mig mina lexikon i alla fall, det vet jag.
hejrå.