2005-12-06

nostalgi

tydligen behöver man inte logga in på sitt eget upnet-konto för att få tillgång till ett schysst bredband i hemmet. så nu sitter jag här på saras och pluggar inte, trots att jag har nationellt prov i matte c imorgon. illa.
häromdagen hittade jag en av min pappas gamla negativpärmar. det finns hur mycket bilder som helst däri som han aldrig framkallat.
jag scannade in några stycken i hans diascanner, bland annat bilden ovan, som föreställer min mamma någon gång i slutet på sjuttiotalet.
jag tycker den är jättefin.
igår hittade jag dessutom massa kassettband, från ett tidigare liv. juli 1984, mina föräldrar försöker få mig, som vanligtvis är väldigt pratsam, att säga något i mikrofonen. ett flertal år senare: jag och min kompis karin sjunger för fulla halsar "en elefant promenerade, på en liten liten spindeltråååååd, det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan elefant!". och till sist, en sida babbel från tvåan i gymnasiet, linda, ida, ina, elin, linn och jag sitter hemma hos mig och skrattar åt göran kropp i varan-tv, den jävla dumma människan i vår klass, älgar som läser porr
och tusen saker till.
DET VAR TIDER är lätt att säga.
mmm jag vet inte. nostalgi på gott och ont.