2005-12-14

chukla


jag äter choklad istället för mat. den vuxnes frihet.
imorse började jag rensa ut min garderob. det var jättetråkigt. och vad ska jag göra med det sen? som om jag kommer orka släpa ner de där kassarna till myrorna. och att jag köpt alla de där kläderna? varför sparar jag allt? en för trång skjorta med hål under armen som jag hade när jag var 16 och som jag aldrig slänger eftersom jag inbillar mig att jag kommer kunna ha den igen. när??? aldrig! mina bröst lär knappast bli mindre med åren.
kill your darlings vafan. jag är sämst på det.
flytta är så sjukt jobbigt, jag förstår att jag inte gör det oftare.
och mitt jobb. uh. de har inte gjort julschemat än och det kommer bli sånt tjafs. och jag får aldrig mitt arbetsintyg och vem vill tjata på sin chef när han går omkring högröd med svettpärlor i pannan dagarna i ända? och avdelningschefen är gravid och tänk om hon får missfall så som jag håller på?
suck.
och snart ska jag på teater med en vän som jag inte vet vad hon är. hon tackar mig för saker hela tiden, det känns undergivet och jobbigt. att se henne bete sig så lockar fram elaka sidor hos mig. det är ett kompisförhållande på femåringsnivå, och jag vill inte ha såna. jag vill ha vänner som säger till mig att jag är dum i huvet ibland, annars är de väl inga vänner.
folk som ber om ursäkt för att de finns, det är bara sorgligt.