2010-03-15

vår vår


Nu är det officiellt vår för jag har börjat cykla igen. Jag vaknade skittrött men med en omåttlig lust att ta mig iväg för egen maskin. Det hade känts som ett misslyckande att ta bussen. Tyvärr var det dåligt med luft i däcken, mackens pumpslang hade frusit sönder och jag hade bara en handpump och lite dåligt med tid, så den här cykellusten förbyttes ganska snabbt mot pannsvett innanför mössan och oro över att de punkteringsfria däcken skulle gå åt fanders utan rätt lufttryck. Men de klarade sig. Jag frös lite om armarna också för jag hade struntat i koftan. Men när jag cyklade hem var det VÅR! En svag lukt av hundbajs över stan, torra gator, knastrande grus under däcken, det är eufori första gången på våren!

1 Comments:

At 30 mars, 2010 17:23, Anonymous Sol said...

Vad härligt att cykla! Stockholm ligger lite efter vårmässigt, men jag satsar på första cykelturen imorgon.

Cykelpepp!

 

Skicka en kommentar

<< Home